Η ισχύς των Instagram stories.

Το ξέρεις πως 400 εκατομμύρια άνθρωποι απ’ όλο το κόσμο χρησιμοποιούν καθημερινά τα Instagram stories;

Ίσως να μη σου έκαναν κάποιο ιδιαίτερο κλικ στην αρχή, όμως αν είσαι επιχειρηματίας και θέλεις η επιχείρηση σου να ανοίξει διάπλατα τα φτερά της, τα Instagram stories σου ανοίγουν μια πόρτα. Μια μοναδική ευκαιρία να αιχμαλωτίσεις την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού σου και των πιθανών πελατών σου.

Αυτή η μορφή περιεχομένου, είναι απίστευτα γοητευτική για κάθε επιχειρηματία που επιθυμεί να αυξήσει την έκθεση της επιχείρησης του και του brand του στο κοινό του. Όμως ποιες είναι οι καλύτερες πρακτικές για να το πετύχεις;

 

#1 Μην υπερβάλεις στον αριθμό των stories

Τα Instagram stories στην ουσία αποτελούν μια σειρά από μικρά βίντεο ή εικόνες, τα οποία λένε διαδοχικά μια ιστορία για το brand σου και τα οποία μένουν ζωντανά για 24 ώρες.

Αυτή η προσωρινή διάρκεια τους, καθώς και το γεγονός πως δεν πιάνουν χώρο στο news feed του κάθε χρήστη, έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις να πλημμυριζόμουν το Instagram τους με stories.

Αυτή όμως δεν είναι πάντα και η καλύτερη τακτική. Γιατί από έναν αριθμό stories και πάνω, πέφτει λεγόμενος δείκτης παρακολούθησης (completion rate). Αυτός ο δείκτης δείχνει στην ουσία τον αριθμό των Instagram stories που παρακολουθήθηκαν ολοκληρωμένα μέσα σε 24ώρες από το πρώτο μικρό βίντεο ή εικόνα, ως το τελευταίο.

Ο ιδανικός αριθμός λοιπόν, ή μάλλον το ιδανικό εύρος, είναι μεταξύ ενός και επτά Instagram storiesΜε περισσότερα από επτά, ο δείκτης παρακολούθησης πέφτει κάτω από το 70%. Αυτό σημαίνει πως αρκετός κόσμος δε φτάνει στα τελευταία κομμάτια του περιεχόμενου σου και έτσι αγνοεί κάποια σημαντική πληροφορία ή κάποια παρότρυνση να επισκεφτεί την ιστοσελίδα της επιχείρησης σου κλπ.

Πρέπει να σημειωθεί ωστόσο πως το πιο πάνω εύρος δεν αποτελεί κάποιο αυστηρό όριο και προφανώς ανάλογα με την επιχείρηση υπάρχουν διακυμάνσεις. Θα χρειαστεί να πειραματιστείς αναρτώντας stories με διαφορετικό μέγεθος, δηλαδή αριθμό μικρών βίντεο ή εικόνων, και να αξιοποιήσεις σοφά τα δεδομένα σου, για να καταλήξεις στο τι είναι ιδανικό για εσένα και την επιχείρηση σου.

Από εκεί και πέρα η αξία των Instagram stories είναι αδιαμφισβήτητη. 

 

#2 Ανέβασε τα stories σου εκτός εργάσιμων ωρών

Όπως ξέρεις, η επιτυχία κρίνεται στις λεπτομέρειες και για αυτό το λόγο, όλες οι επιχειρήσεις και τα brands που ξοδεύουν ενέργεια και κόπο για να δημιουργήσουν καλά stories, θέλουν το περιεχόμενο τους να φτάσει σε όσο περισσότερο κόσμο γίνεται.

Αν και υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που παίζουν ρόλο, ένας παράγοντας κλειδί στην διαδικτυακή επιτυχία ενός brand είναι ο χρόνος. Και πιο συγκεκριμένα το πότε θα αναρτήσεις το περιεχόμενο σου στα social media.

Αυτό φυσικά δεν είναι κάτι πάγιο και σταθερό, καθώς εξαρτάται και από το κοινό το οποίο στοχεύεις. Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει πως κατά μέσο όρο υπάρχουν κάποιες κορυφώσεις στην έκθεση και την αλληλεπίδραση του περιχεομένου με το κοινό.

Αυτές οι κορυφώσεις βρίσκονται τις πρωινές, τις μεσημεριανές και τις βραδυνές ώρες και πιο συγκεκριμένα είναι 08:00 με 10:00, 12:00 με 14:00 και 20:00 με 22:00.

Όπως βλέπεις πρόκειται κυρίως για τις ώρες που ο κόσμος έχει κάποια ευκαιρία να ελέγξει το Instagram τουΠριν ή καθώς πηγαίνει στην εργασία του, καθώς κάνει ένα διάλειμμα ή αφού σχολάσει. Για να πάρει η επιχείρηση σου τη μέγιστη αξία λοιπόν από τα Instagram stories, θα πρέπει να συγχρονίσεις τις αναρτήσεις σου με τον χρόνο τον οποίο η πλειοψηφία του κοινού σου είναι ενεργή και διαθέσιμη.

Όταν ανεβάζεις το περιεχόμενο σου αυτές τις ώρες δίνεις στα Instagram stories σου μια πολύτιμη ενίσχυση. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να αναρτάς τακτικά και με συνέπεια. Το κοινό σου θα αποκτήσει κάποιες προσδοκίες, τις οποίες θα πρέπει να καλύπτεις σε μόνιμη βάση αν θέλεις να το κρατήσεις και να το αυξήσεις.

Αν ανεβάζεις ένα story μια μέρα και μετά σταματάς για ένα δεκαπενθήμερο, οι ακόλουθοι του εταιρικού προφίλ σου δύσκολα θα βλέπουν τις αναρτήσεις σου.

Χρειάζεται λοιπόν να αναρτάς περιεχόμενο κοντά στις ώρες αιχμής και να το κάνεις τακτικά.

 

#3 Περισσότερο περιεχόμενο σημαίνει περισσότερη έκθεση και καλύτερη εικόνα του Brand σου

Όπως ανέφερα νωρίτερα, ένας από τους λόγους που τα Instagram Stories είναι τόσο πολύτιμα για τα brands και τις επιχειρήσεις είναι πως δίνουν την ευκαιρία για περισσότερο περιεχόμενο χωρίς να πιάνουν χώρο στο news feedΑυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς το news feed έχει περιορισμένο χώρο για περιεχόμενο, με αποτέλεσμα όσο περισσότερο αναρτάς εσύ τόσο λιγότερος χώρος μένει για τους υπόλοιπους.

Ακριβώς επειδή όμως τα Instagram Stories εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες, ο διαθέσιμο