Παρακολουθείτε το feedback από τους πελάτες σας στο Instagram; Αν όχι, τότε θα έπρεπε!

Αξιοποιώντας το feedback των πελατών σας ενισχύετε την αφοσίωση στο brand σας και  το πιο σημαντικό, μαθαίνετε τι πραγματικά θέλουν οι πελάτες σας. Το πρώτο βήμα? Ακούστε τους προσεκτικά. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε πώς να συλλέγετε feedback πελατών στο Instagram, να μετατρέπετε τη διορατικότητα του κοινού σε πράξεις και να αναπτύσσετε την κοινότητά σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το feedback στο Instagram;

Είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κατανοήσετε το κοινό σας και να ενισχύσετε την αίσθηση της κοινότητας στο Instagram.

Σύμφωνα μάλιστα με μια μελέτη στο Facebook, το 66% των ανθρώπων βλέπουν το Instagram ως πλατφόρμα σύνδεσης με τα διάφορα brands.

Έχοντας αυτό υπόψη, η αλληλεπίδραση με το κοινό σας μπορεί να σας διαφοροποιήσει από  άλλα brands στο Instagram (με την καλή έννοια!).

Το κοινό σας θέλει να αισθάνεται ότι υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία μαζί σας, αντί να σας ‘μιλάει’ χωρίς ανταπόκριση.

Η ενθάρρυνση και η απάντηση σε σχόλια και ερωτήσεις μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξετε ότι ακούτε ενεργά, γεγονός που θα αυξήσει την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη στο brand.

Παρακολουθώντας το feedback, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε τα σχόλια για να επηρεάσετε τη στρατηγική περιεχομένου σας.

Μάρκες όπως οι KLUR, Golde και Clare αλληλεπιδρούν ενεργά με την κοινότητά τους, χρησιμοποιώντας διαφορετικές στρατηγικές για την αξιοποίηση των σχολίων στις αναρτήσεις τους.

instagram feed

Οι επιχειρήσεις και οι influencers χρησιμοποιούν το Instagram ως εργαλείο για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, αναγνωρίζοντας τι αγαπά το κοινό και τι δε θα τους έλειπε σν το έχαναν.

Και το καλύτερο; Αυτά τα πολύτιμα σχόλια είναι δωρεάν και άμεσα διαθέσιμα στα χέρια σας! Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να βρείτε τον καλύτερο τρόπο να τα χρησιμοποιήσετε για την επιχείρησή σας.

Tip #1: Χρησιμοποιήστε τα Instagram Stories Tools

Question Sticker

Αυτό το αυτοκόλλητο σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε απευθείας ερωτήσεις και να πάρετε το feedback από το κοινό σας.

question sticker instagram

Οι ερωτήσεις μπορούν να αφορούν ένα καινούριο προϊόν που πρόκειται να λανσάρετε ή μπορείτε ακόμα να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να κάνουν εκείνοι τις ερωτήσεις κι εσείς να απαντάτε. Απαντήστε σε κάθε ερώτηση με προσωπικό μήνυμα ή αναρτήστε Q&A ιστορίες.

Poll Sticker

Διενεργώντας μια μίνι δημοσκόπηση στο Instagram συλλέγετε εύκολα και γρήγορα χρήσιμες πληροφορίες για την επιχείρησή σας. Μπορείτε να διακρίνεται τις τάσεις και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας. Τι τους ενδιαφέρει, τι τους ενθουσιάζει ή τι πολύ απλά προτιμούν.

social media instagram

Χρησιμοποιήστε τα αποτελέσματα του poll για μελλοντικές αναρτήσεις. Με ένα απλό πάτημα στην οθόνη του κινητού τους, το κοινό σας κάνει την αγαπημένη του επιλογή μόλις σε λίγα δευτερόλεπτα κι εσείς το γνωρίζετε άμεσα χωρίς να χρειαστεί να κάνετε τίποτα!

TIP: Αποφύγετε τις ερωτήσεις που μπορούν εύκολα να απαντηθούν με ένα Ναι ή με ένα Όχι για την περίπτωση που οι αρνητικές απαντήσεις είναι συντριπτικά περισσότερες από τις θετικές. Αντί να πείτε για παράδειγμα «Σας αρέσει η νέα μας γεύση;», πείτε «Διαλέξτε την αγαπημένη σας γεύση!».

Quiz Sticker

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το συγκεκριμένο αυτοκόλλητο για να διεξάγετε μια μίνι έρευνα για ένα μελλοντικό προϊόν σας και να συλλέξετε πολύτιμο feedback από το κοινό σας.

quiz sticker

TIP: Μπορείτε να συμπεριλάβετε μέχρι 4 επιλογές στο κουίζ σας, χρησιμοποιήστε τες όλες! Θα μαζέψετε πολλές περισσότερες πληροφορίες από ότι αν χρησιμοποιήσετε 2 επιλογές

Slider Sticker

Αυτό το αυτοκόλλητο είναι άλλο ένα σύντομο εργαλείο για να συλλέξετε το feedback από το κοινό σας και μπορείτε να το προσαρμόσετε με τη χρήση των emojis (emoji slider sticker).

slider sticker

Χρησιμοποιώντας μια συρόμενη μπάρα, το κοινό σας δηλώνει πόσο πολύ του αρέσει ένα προϊόν κι έτσι μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτή την πληροφορία για μελλοντικά προϊόντα.

Μπορείτε να αλλάζετε τα emojis ανάλογα με το τι σας ταιριάζει σε κάθε περίπτωση. Have some fun!

DM Me Sticker

Το συγκεκριμένο αυτοκόλλητο του Instagram σας δίνει τη δυνατότητα να έρθετε πιο κοντά με το κοινό σας.

dm instagram

Σιγουρευτείτε ότι μπορείτε να διαχειριστείτε τον όγκο των εισερχόμενων μηνυμάτων και χρησιμοποιήστε αυτό το αυτοκόλλητο για μια προσωπική συζήτηση με τα άτομα της κοινότητας σας. Κρατήστε το feedback που θα λάβετε και αξιοποιήστε το για να βελτιώσετε τη στρατηγική περιεχομένου σας.

TIP:  Κάντε ερωτήσεις που θα ξεκινήσουν μια συζήτηση ή χρησιμοποιήστε ένα δυνατό call-to-action (CTA) το οποίο θα ενθαρρύνει το κοινό σας να σας στείλει μήνυμα.

 

Tip #2: Κάντε ερωτήσεις στις λεζάντες σας

 

Το να γράψεις μια καλή λεζάντα δεν είναι τόσο εύκολο ωστόσο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ενθαρρύνεις το κοινό σου να σου στείλει feedback.

Κάντε ερωτήσεις όπως «Ποιο προϊόν θα διαλέγατε;» και η συζήτηση θα ξεκινήσει από μόνη της.

Συγκεντρώστε πληροφορίες για το επόμενο προϊόν σας. Ρωτήστε τους τι θα ήθελαν δουν από εσάς στο μέλλον.  Το κοινό σας θα νιώσει ότι τους υπολογίζετε και συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων. Θα σας πουν οι ίδιοι ποιο προϊόν πρόκειται να λατρέψουν.

Το feedback είναι πολύ σημαντικό σε περιόδους κρίσεων. Στο ξεκίνημα της καραντίνας για τον  COVID-19, πολλά brands έπρεπε να προσαρμόσουν το περιεχόμενό τους. Τι είναι αυτό που πρέπει να μοιραστούν με το κοινό τους;

Καθημερινές ερωτήσεις όπως  «τι κάνετε», «πώς νιώθετε σήμερα», ενισχύουν το αίσθημα του να ανήκεις σε μια κοινότητα και δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι νιώθουν άνετα να μοιραστούν τις σκέψεις τους.

Ένας άλλος τρόπος να πάρετε feedback είναι να δημιουργήσετε ένα  Instagram carousel post και να ζητάτε από το κοινό σας να διαλέξει την εκδοχή που τους αρέσει  στη λεζάντα του post.

 

 

Tip #3: Ενθαρρύνετε και παρακολουθήστε περιεχόμενο που δημιουργούν άλλοι χρήστες (UGC)

 

Χρησιμοποιήστε αυτή την τακτική προκειμένου να δημιουργήσετε μία Instagram ροή με ξεχωριστή αισθητική και να συλλέξετε πληροφορίες από τους χρήστες σχετικά με το brand σας.

Ένα hashtag με το brand σας θα σας βοηθήσει να δείτε τι περιεχόμενο δημιουργούν άλλοι χρήστες σχετικά με την επωνυμία σας. Κυρίως όμως, έτσι μπορείτε να εντοπίσετε το δημοφιλέστερο προϊόν σας.

hashtag

 

 

Tip #4: Δημιουργήστε συναρπαστικό περιεχόμενο

 

Η δημιουργία καθηλωτικών βίντεο, για παράδειγμα , μέσω του IGTV series, κάνει την επιχείρησή σας πιο ανθρώπινη και προσιτή και ενθαρρύνει το κοινό να συμμετέχει στα σχόλια.

TIP:  Τα βίντεο που αναρτάτε πρέπει πάντα να έχουν εκπαιδευτικό και/ ή ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Έτσι το κοινό σας θα ανυπομονεί για το επόμενο βίντεο.

 

Tip #5: Συνεργαστείτε με Influencers

 

Η συνεργασία με Influencers στο Instagram όχι μόνο θα συστήσει την επιχείρησή σας σε ευρύτερο κοινό αλλά θα αυξήσει και επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας. Είναι μια επιπλέον ευκαιρία να πάρετε feedback από πιθανούς πελάτες.

Μπορείτε σε συνεργασία με έναν  Influencer να προωθήσετε  το προϊόν σας με μια ανάρτηση στη ροή και να αξιολογήσετε τα σχόλια για να δείτε τι έχει να πει το κοινό.

Όταν επιλέγετε Influencers οι οποίοι ανήκουν στο ίδιο target group με τους πελάτες σας, η συνεργασία είναι αποδοτικότερη καθώς μπορεί να τους  επηρεάσει πιο αποτελεσματικά.

Το να είστε προσεχτικός ακροατής, να συγκεντρώνετε το feedback των πελατών σας και να κάνετε αλλαγές βασισμένες στις δικές τους απόψεις και προτιμήσεις , είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να τους δείξετε ότι σας ενδιαφέρει η γνώμη τους.

Οι πληροφορίες που θα αποκομίσετε θα ενισχύσουν τη στρατηγική σας και θα βοηθήσουν την κοινότητά σας να αναπτυχθεί.