Απάτες στον κυβερνοχώρο: Τι πρέπει να προσέξετε

Απάτες στον κυβερνοχώρο: Τι πρέπει να προσέξετε

Την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams) εγκαινίασε η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (https://www.hba.gr/News/Details/1509), στο αναθεωρημένο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, έχουν προστεθεί οι τέσσερις ακόλουθοι μέθοδοι:

  • απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης
  • ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας
  • κλοπές στοιχείων ταυτότητας
  • απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping)

Στο ενημερωτικό υλικό εμπεριέχονται και οι ακόλουθες «μορφές» διαδικτυακής απάτης

  • απάτη του CEO (CEO Fraud),
  • απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
  • απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),
  • απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),
  • απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),
  • κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),
  • απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),
  • απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams)

προστέθηκαν και οι ακόλουθες:

Πηγή: sofokleousin.gr

To βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το!!

Κατηγορίες

Πρόσφατα Έργα μας

Κατηγορίες

Πρόσφατα Έργα μας