Απάτες στον κυβερνοχώρο: Τι πρέπει να προσέξετε

Την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams) εγκαινίασε η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (https://www.hba.gr/News/Details/1509), στο αναθεωρημένο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, έχουν προστεθεί οι τέσσερις ακόλουθοι μέθοδοι:
- απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης
- ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας
- κλοπές στοιχείων ταυτότητας
- απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping)
Στο ενημερωτικό υλικό εμπεριέχονται και οι ακόλουθες «μορφές» διαδικτυακής απάτης
- απάτη του CEO (CEO Fraud),
- απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
- απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),
- απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),
- απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),
- κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),
- απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),
- απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams)
προστέθηκαν και οι ακόλουθες:
- απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης,
- ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας,
- κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και
- απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping)
Πηγή: sofokleousin.gr