Βελτιώνοντας τις ικανότητές σας στο Instagram SEO, μπορείτε να αυξήσετε σημαντικά την εμβέλεια, την προβολή του brand σας και την αφοσίωσή των πελατών σας στο Instagram.

Είναι γεγονός ότι πολλές από τις τεχνικές που χρησιμοποιείτε για τη βελτιστοποίηση του SEO σας στον ιστό, μπορούν να εφαρμοστούν και για τη βελτίωση του περιεχομένου και της προώθησης του προφίλ σας στο Instagram!

Από τα hashtags έως τα alt text (εναλλακτικά κείμενα), εξηγούμε πώς να αποκτήσετε μια SEO νοοτροπία στο Instagram και πως αυτό μπορεί να βοηθήσει να σας ανακαλύψουν.

Instagram SEO #1: Κάντε το προφίλ σας κατάλληλο για αναζήτηση

Ως μέρος της σελίδας ‘Εξερεύνηση’, η ‘Αναζήτηση’ είναι ο κατάλογος για κάθε λογαριασμό Instagram στην εφαρμογή.

Όπως ακριβώς πληκτρολογείτε έναν όρο αναζήτησης στο Google, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη γραμμή αναζήτησης στο επάνω μέρος της σελίδας ‘Εξερεύνηση’ για να ανακαλύψετε λογαριασμούς, hashtag και τοποθεσίες.

seo instagram

Αλλά πώς αποφασίζει το Instagram ποια αποτελέσματα αναζήτησης θα εμφανιστούν;

Σύμφωνα με το Instagram, τα αποτελέσματα αναζήτησης που βλέπετε βασίζονται σε διάφορους παράγοντες, όπως τα άτομα που ακολουθείτε, τα άτομα με τα οποία είστε συνδεδεμένοι και τις φωτογραφίες και τα βίντεο που σας αρέσουν στο Instagram.

Αλλά βασίζονται επίσης και σε λέξεις-κλειδιά! Ακριβώς όπως συμβαίνει και με το Google, όταν αναζητάτε μια λέξη-κλειδί στο Instagram (όπως, ας πούμε, ‘πρόγραμμα κοινωνικής δικτύωσης’), το Instagram ταξινομεί εκατομμύρια λογαριασμούς για να βρει τα πιο χρήσιμα, σχετικά αποτελέσματα για αυτό που ψάχνετε.

Δηλαδή λογαριασμούς που περιέχουν αυτή τη λέξη-κλειδί.

Επομένως, είναι απολύτως δυνατό να εμφανίζεται το προφίλ σας με  συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά στην Αναζήτηση Instagram! Απλώς πρέπει να βελτιστοποιήσετε το προφίλ σας για αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

Δείτε πώς:

Το όνομα και το username σας:

Εάν θέλετε να εμφανίζεστε με μια λέξη-κλειδί όπως το ‘candle’, είναι καλή ιδέα να ενσωματώσετε αυτήν τη λέξη-κλειδί τόσο στο όνομα όσο και στο username σας.

instagram seo

Φυσικά, αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, ειδικά όταν πρόκειται για το username σας.

Ευτυχώς, το όνομα στο βιογραφικό σας Instagram μπορεί επίσης να αναζητηθεί και να είναι διαφορετικό από το username σας. Έτσι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λέξεις που σχςετίζονται με το προφίλ ή την επιχείρησή σας στο Instagram. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να εμφανίζεστε στα κορυφαία αποτελέσματα, αν κάποιος ψάξει για τις λέξεις-κλειδιά που έχετε βάλει ως στόχο!

Απλώς πηγαίνετε στο προφίλ σας και πατήστε ‘Επεξεργασία προφίλ’ για να αλλάξετε το πεδίο Όνομα.

Instagram Bio

Όπως και το πεδίο Όνομα, το βιογραφικό σας πρέπει να βελτιστοποιηθεί με λέξεις-κλειδιά σχετικές με την επωνυμία και την επιχείρησή σας.

Μπορείτε ακόμη και να προσθέσετε hashtag με δυνατότητα κλικ στο βιογραφικό σας για να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να εμφανίζεστε όχι μόνο στα αποτελέσματα αναζήτησης για τον λογαριασμό σας, αλλά και αν κάποιος αναζητήσει το hashtag!

Instagram SEO #2: Κάντε τα hashtags λέξεις-κλειδιά

Η χρήση στοχευμένων hashtag στις αναρτήσεις και τις ιστορίες σας εξακολουθεί να είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να σας ανακαλύψουν στο Instagram. Και αυτό μπορεί να μεταφραστεί σε περισσότερους followers και περισσότερους πελάτες για την επιχείρησή σας.

Εάν έχετε δημόσιο λογαριασμό στο Instagram και προσθέσετε ένα hashtag σε μια ανάρτηση, αυτή η ανάρτηση θα είναι ορατή στη σελίδα αποτελεσμάτων του αντίστοιχου hashtag. Και δεδομένου ότι τα hashtag χρησιμοποιούνται με σκοπό την ανακάλυψη νέου περιεχομένου, η χρήση των ‘σωστών’ hashtag μπορεί να σας φέρει πιο κοντά στο κοινό-στόχο σας, ακόμα κι αν δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ σας κατά το παρελθόν.

Instagram SEO #3: Γράψτε αναλυτικές λεζάντες

Ενώ οι αναρτήσεις Instagram μπορούν να αναζητηθούν μόνο μέσω hashtag και ετικετών τοποθεσίας, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αυξήσετε τη δυνατότητα εντοπισμού του περιεχομένου σας στη σελίδα Εξερεύνηση Instagram, όπως γράφοντας περιγραφικές λεζάντες. Αλλά προτού καταλάβουμε το πώς, ας αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να μιλήσουμε για τον τρόπο λειτουργίας της σελίδας ‘Εξερεύνηση’. Όπως και με τη ροή σας στο Instagram, το Instagram διαθέτει έναν αλγόριθμο για τη σελίδα ‘Εξερεύνηση’ που μαθαίνει συνεχώς από τη συμπεριφορά σας στην εφαρμογή (όπως τους λογαριασμούς που ακολουθείτε και τις αναρτήσεις που σας αρέσουν και σχολιάζετε) για να προσδιορίσει ποιο περιεχόμενο θα σας αρέσει περισσότερο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η σελίδα Εξερεύνησης μοιάζει εντελώς διαφορετική από τη σελίδα Εξερεύνησης ενός φίλου σας. Είναι ειδικά προσαρμοσμένη σε ό,τι έχετε ήδη δείξει ενδιαφέρον στο Instagram (μαζί με άλλους παράγοντες όπως τους λογαριασμούς που ακολουθείτε, την τοποθεσία σας).

Πώς λοιπόν αυτό συνδέεται με τις λεζάντες;

Το Instagram παρουσίασε πρόσφατα πώς χρησιμοποιεί την τεχνική εκμάθησης για να καθορίσει ποιο περιεχόμενο θα εμφανίζεται στη σελίδα ‘Εξερεύνηση’. Κάνοντας προτάσεις περιεχομένου στην Εξερεύνηση, το Instagram εστίασε στον εντοπισμό ‘των πιο σχετικών λογαριασμών με βάση τα προσωπικά ενδιαφέροντα’ και όχι στην αναζήτηση μεμονωμένων αναρτήσεων. Με άλλα λόγια, εάν έχετε δείξει ενδιαφέρον για το latte art, το Instagram θα το χρησιμοποιήσει για να εμφανίσει περισσότερο περιεχόμενο από λογαριασμούς που δημοσιεύουν συχνά για latte art. Αλλά πώς ξέρει το Instagram πότε ένας λογαριασμός σχετίζεται με την τέχνη latte art; Σύμφωνα με το Instagram, εντοπίζουν τοπικά παρόμοιους λογαριασμούς χρησιμοποιώντας μια μέθοδο μηχανικής μάθησης γνωστή ως «ενσωμάτωση λέξεων». Βασικά, αυτό σημαίνει ότι το Instagram εξετάζει λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται σε λογαριασμούς για να προσδιορίσει πόσο συναφείς είναι το ένα με το άλλο. Και ενώ ορισμένες από αυτές τις λέξεις-κλειδιά προέρχονται από το όνομα ενός λογαριασμού, το όνομα χρήστη και το βιογραφικό (όπως είπαμε νωρίτερα), κάποιες προέρχονται επίσης και από τις λεζάντες που γράφετε.

 

Με άλλα λόγια, όταν γράφετε λεζάντες που είναι αναλυτικές για την επιχείρησή ή τον κλάδο σας, το Instagram θα το χρησιμοποιήσει και θα σας ταξινομήσει μαζί με παρόμοιους τοπικούς λογαριασμούς. Αυτή είναι μια κάπως απλοποιημένη εξήγηση για το πώς το Instagram χρησιμοποιεί το AI για να επιλέξει περιεχόμενο για τη σελίδα Εξερεύνηση, αλλά το κύριο σημείο είναι αυτό: χρησιμοποιώντας σχετικές, περιγραφικές λέξεις-κλειδιά στις λεζάντες του Instagram, είναι πιο πιθανό να εμφανίζεστε στη σελίδα Εξερεύνηση για χρήστες που στο παρελθόν είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για θέματα που σχετίζονται με αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

 

Να θυμάστε ότι οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης δεν ψάχνουν για την επιχείρησή σας χρησιμοποιώντας το brand name της διότι, κατά πάσα πιθανότητα, δεν το γνωρίζουν!

Θα πρέπει να γνωρίζετε πως το SEO, δεν είναι μια διαδικασία που γίνεται μια φορά. Αντίθετα απαιτεί συνεχή και συχνή ενασχόληση, έλεγχο και δράση. Θα πρέπει το SEO σας να προσαρμόζεται ανάλογα με τις αλλαγές στον αλγόριθμο του Instagram, τις νέες τεχνολογίες, τάσεις και πρακτικές.