Ποιά είναι η μυστική συμφωνία για τις διαφημίσεις μεταξύ Facebook και Google

Ποιά είναι η μυστική συμφωνία για τις διαφημίσεις μεταξύ Facebook και Google

Σύμφωνα με το BuzzFeed, Facebook και Google σύναψαν μια μυστική και παράνομη συμφωνία το 2018 προκειμένου να επωφεληθούν πλεονεκτημάτων και να μειώσουν τον ανταγωνισμό στις διαφημίσεις.

Βάσει εσωτερικών εγγράφων που είδαν το φως της δημοσιότητας μετά από μια καταγγελία που κατέθεσαν εισαγγελείς του Texas κατά της Google το 2020, φαίνεται ότι οι δύο τεχνολογικές εταιρείες υπέγραψαν μια «ανταλλακτική» συμφωνία με κωδική ονομασία Jedi Blue.

Η συγκεκριμένη συμφωνία ευνοούσε τη διαφήμιση για την Facebook στην Google συγκριτικά με άλλες εταιρείες. Η Facebook με τη σειρά της, εφόσον ευνοούταν από την Google, παραιτήθηκε από τα σχέδια εφαρμογής ενός νέου τρόπου online διαφημίσεων που θα απειλούσε τον απόλυτο έλεγχο της Google. Αντ’ αυτού η Facebook στήριξε την πλατφόρμα της Google Open Bidding δύο χρόνια αργότερα.

Προκειμένου να επέλθει μια ισορροπία ανάμεσα στις δύο εταιρείες, οι CEOs της Facebook και της Google, Mark Zuckerberg και Sundar Pichai αντίστοιχα, υπέγραψαν τη συμφωνία.

Επί της ουσίας, η Facebook είχε προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς είχε στη διάθεση της μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από την Google για να κάνει καλύτερες προσφορές για να κερδίσει διαφημίσεις ενώ συγχρόνως της επιτρεπόταν να συνάψει άμεσα συμφωνίες με τους ιστοτόπους που φιλοξενούσαν τις διαφημίσεις.

Ο εκπρόσωπος της Google Peter Schottenfels ανέφερε τα εξής:

Υπογράφουμε εκατοντάδες συμφωνίες κάθε χρόνο και η συγκεκριμένα συμφωνία δεν ήταν ποτέ μυστική, καθώς δημοσιοποιήθηκε. Απλώς δίνει τη δυνατότητα στο FAN (Facebook Audience Network) και στους διαφημιστές που εκπροσωπεί να συμμετέχουν στην πλατφόρμα Open Bidding, όπως κάνουν περισσότεροι από 25 άλλοι συνεργάτες μας.

Παράλληλα, ο εκπρόσωπος της Meta, Stephen Peters σημείωσε:

Η μη αποκλειστική συμφωνία υποβολής προσφορών της Meta με την Google και οι αντίστοιχες παρόμοιες συμφωνίες που έχουμε με άλλες bidding πλατφόρμες, συνέβαλαν στην αύξηση του ανταγωνισμού για τοποθετήσεις διαφημίσεων. Αυτές οι επιχειρηματικές σχέσεις δίνουν τη δυνατότητα στη Meta να προσφέρει μεγαλύτερη αξία στους διαφημιστές, ενώ αποζημιώνει αρκετά τους εκδότες, με αποτέλεσμα καλύτερα αποτελέσματα για όλους.

Πηγή: techgear.gr

To βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το!!

Κατηγορίες

Πρόσφατα Έργα μας

give it portfolio

Κατηγορίες

Πρόσφατα Έργα μας

give it portfolio