Όταν μιλάμε για το B2B, τα social media δεν είναι ακριβώς το δυνατό του σημείο, και στη σημερινή εποχή που η ζωή των περισσότερων ανθρώπων κατακλύζεται από τα social media, το B2B δεν επιτρέπεται να υστερεί σε αυτό τον τομέα.

Για κάποιο λόγο, το B2B φαίνεται να έχει μείνει αρκετά πίσω σε σχέση με το το B2C, τόσο στην υιοθέτηση των social media όσο και στην αποτελεσματική χρήση τους. Παρακάτω ακολουθούν 5 tips που θα βοηθήσουν το B2B να εδραιώσει την παρουσία του στα social media και να αποκτήσει περισσότερο traffic.

1.Αναπτύξτε μια ενδιαφέρουσα οπτική γωνία

Η αλήθεια είναι πως τα περισσότερα B2B σήμερα είναι «βαρετά», και με τον ίδιο, δυστυχώς, τρόπο φαίνεται να συμπεριφέρονται και να γράφουν στα social media. Προσωπικά, πιστεύουμε πως ακόμα και το πιο «βαρετό» B2B, έχει τη δυνατότητα να γίνει ενδιαφέρον μέσα σε μια εταιρεία.

Ας πάρουμε για παράδειγμα μια εταιρεία που πουλάει συστήματα τεχνητής υγρασίας σε ζωολογικούς κήπους, πάρκα και ερευνητικά πανεπιστήμια. Ήδη ακούγεται αρχίζει να ακούγεται βαρετό. Τι μπορεί να είναι ένα σύστημα τεχνητής υγρασίας και γιατί να ενδιαφέρει κάτι τέτοιο κάποιον που δεν διαθέτει ζωολογικό κήπο;

Σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που το B2B πρέπει να γίνει περισσότερο δημιουργικό. Ένα σύστημα τεχνητής υγρασίας δύναται να βοηθήσει τα ερπετά να επιβιώσουν σε ένα περιβάλλον διαφορετικό από το φυσικό τους περιβάλλον. Έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει άγρια ζώα όπως οι πύθωνες να ζήσουν σε ένα ερευνητικό περιβάλλον, καθώς ειδικοί επιστήμονες μέσα από την μελέτη τους θα μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τη φύση τους. Μπορείτε να δείτε την ενδιαφέρουσα οπτική γωνία να αναπτύσσεται;

Μπορεί να μην υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που να ενδιαφέρονται για συστήματα τεχνητής υγρασίας, ωστόσο υπάρχουν πάρα πολλοί που ενδιαφέρονται για εντυπωσιακά ερπετά όπως οι πύθωνες ή για την προστασία των δασών. Η ανάγκη για ανάπτυξη μιας ενδιαφέρουσας οπτικής γωνίας που θα προσεγγίζει το κοινό με απλό και κατανοητό τρόπο, είναι επιτακτική για κάθε επιχείρηση B2B που διαθέτει ένα δυσνόητο προϊόν ή υπηρεσία.

Ακολουθώντας ένα ακόμη παράδειγμα, ας πούμε ότι μια εταιρεία B2B ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών που έχει να κάνει με την επισκευή σε συστήματα εξαγωγής ορυχείων. Ελάχιστοι θα ενδιαφέρονταν για ένα tweet σχετικό με αυτά τα συστήματα. Σκεφτείτε όμως πόσοι περισσότεροι χρήστες θα μπορούσαν να δείξουν ενδιαφέρον για ένα tweet που θα αφορούσε την αυξημένη ασφάλεια στα ορυχεία ή την αποκατάσταση ορυχείων. Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα οπτική γωνία.

Στη πραγματικότητα, η ενδιαφέρουσα οπτική γωνία μπορεί να βρεθεί παντού και όταν την ανακαλύψετε θα είστε πλέον έτοιμοι να κάνετε πραγματική πρόοδο στα socia media.

2.Προωθήστε περισσότερο τον ανθρώπινο χαρακτήρα της επιχείρησής σας

Μια από τις μεγαλύτερες ελλείψεις που παρουσιάζει το B2B, ειδικά στον τομέα της βιομηχανίας και της μεταποίησης, είναι η απουσία ενός πραγματικού ανθρώπου ο οποίος θα στηρίζει τις προσπάθειές του.

Η απουσία πραγματικών ανθρώπων από το B2B, είναι και αυτό που το κάνει να μοιάζει απόμακρο και μη πραγματικό. Είναι λίγο πολύ σαν να μιλάτε με ένα ρομπότ, το οποίο απλά δεν δίνει την σωστή αίσθηση. Κάθε B2B χρειάζεται να καταβάλλει μια σημαντική προσπάθεια για να «εξανθρωπίσει» το brand name του στα social media και στο content marketing. Παρακάτω σας έχουμε 3 βασικές συμβουλές για να αρχίσετε:

  • Χρησιμοποιήστε το πρώτο πρόσωπο όταν γράφετε updates, άρθρα ή οτιδήποτε άλλο στις σελίδες σας
  • Χρησιμοποιήστε ένα πραγματικό πρόσωπο το οποίο θα φαίνεται στα tweet, post και άθρα σας
  • Χρησιμοποιήστε πραγματικούς ανθρώπους με τα αληθινά τους ονόματα για τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών που προσφέρετε.

3.Προσλάβετε έναν ειδικό στα Social Media

To Β2Β συχνά υστερεί στα social media ακριβώς επειδή συνήθως δεν διαθέτει ένα πραγματικά καταρτισμένο άτομο για να κάνει αυτή τη δουλειά.Ας δούμε λίγο πως θα μπορούσε να εξελιχθεί ένα αρνητικό σενάριο σε κάθε μια από τις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Μια εταιρεία B2B αποφασίζει να προσλάβει κάποιον που εξειδικεύετε στον τομέα της και όχι κάποιον που εξειδικεύετε γενικά στα social media.

Σίγουρα είναι πολύ σημαντικό ο επικεφαλής των social media να έχει και μια καλή ιδέα της βιομηχανίας, όμως είναι εξίσου σημαντικό για το B2B, να διαθέτει έναν πραγματικό άσσο μέσα στον ανταγωνιστικό χώρο των social media.

Γιατί; Επειδή τα social media στον τομέα του B2B, παρουσιάζουν έναν αρκετά υψηλό βαθμό δυσκολίας. Το B2B δεν είναι εκ φύσεως ελκυστικό ή ενδιαφέρον. Συνεπώς δεν είναι και εύκολο να προκαλέσει βόμβο στα social media. Ακριβώς εδώ είναι που χρειάζεται ένας ειδικός προκειμένου να αναδείξει τις κρυφές δυνατότητες του B2B στα social media.

  • Μια εταιρεία B2B αποφασίζει να προσλάβει κάποιον που απλά θα ανανεώνει τα social media παρά κάποιον που θα δημιουργεί κίνηση και traffic στα social media

Social media δεν σημαίνει «κάνω δύο ποστ την ημέρα στο Twitter, ή αναβαθμίζω το status μου καθημερινά στο facebook». Αυτή μια αρκετά «στενόμυαλη» προσέγγιση. Στην πραγματικότητα, τα social media είναι πολύ περισσότερα από αυτό, και πολλές εταιρείες B2B αγνοούν την βαθύτερη πολυπλοκότητα που