Διαβάστε το άρθρο που επιμελήθηκε ο Κάρολος Τσιλιγκιριάν, CEO της GIM Greek Internet Marketing

Κι όμως, ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν είναι η έλλειψη κατάλληλου πλάνου, αλλά η χαμηλή «αυτοπεποίθηση» στο να αυξήσουν το διαφημιστικό τους budget. Εάν αναρωτιέστε κατά πόσο κάνετε και εσείς αυτό το λάθος, τότε συγχαρητήρια, βρίσκεστε στο κατάλληλο άρθρο!

Πάμε να δούμε λοιπόν, τι ορίζουμε ως κατάλληλο διαφημιστικό budget.

Κατ’ αρχάς, πρέπει να κάνετε διαφήμιση; Δεν είναι αυτονόητο ότι όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να προβούν σε διαφήμιση… Εάν δεν έχετε το κατάλληλο εμπόρευμα, προσωπικό και οργάνωση, τότε ο παραπάνω φόρτος εργασίας που θα φέρει η διαφήμιση μπορεί να είναι καταστροφικός! Το βασικό είναι να θέλετε περισσότερη δουλειά και να μπορείτε να την υποστηρίξετε με το ίδιο πάθος και την ίδια ποιότητα.

Πόσες φορές σας έχει τύχει να επισκεφθείτε για παράδειγμα ένα νέο εστιατόριο και στην αρχή ενώ όλα είναι εξαιρετικά, όσο περνάει ο καιρός και γίνεται πιο δημοφιλές να παρατηρείτε την πτώση στην ποιότητα και στην εξυπηρέτηση;

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις πριν μία επιχείρηση αποφασίσει να επενδύσει περισσότερο στην διαφήμιση.

Πάμε να τις δούμε!

Η πρώτη βασική συνθήκη είναι η διαφήμιση να είναι κερδοφόρα, κάτι που μεταφράζεται στην ΕΞΙΣΩΣΗ:

ROAS > (1/Περιθώριο Κέρδους)

Τι σημαίνει όμως πρακτικά αυτό;

Σημαίνει πως η επιστροφή στην επένδυση πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το 1, διά του περιθωρίου κέρδους (το λεγόμενο margin). Ας το δούμε σε ένα παράδειγμα:

Μια επιχείρηση πουλάει προϊόντα ή υπηρεσίες με περιθώριο κέρδους 25%, δηλαδή το ένα τέταρτο της τιμής. Σε αυτή την περίπτωση, η απόδοση της διαφήμισης θα πρέπει να είναι πάνω από 4. Επομένως, εάν η επιχείρηση επενδύει σε μία διαφημιστική καμπάνια 2.000 ευρώ και κερδίζει τελικά 12.000 ευρώ (η απόδοση εδώ είναι 6), τότε ο επιχειρηματίας πρέπει να αυξήσει το διαθέσιμο budget, γιατί όπως καταλαβαίνουμε η διαφήμιση είναι κερδοφόρα!

Πέρα από την εν λόγω βασική προϋπόθεση, θα αναρωτιέστε ποιες είναι οι υπόλοιπες! Για να δούμε…

  1. Να έχει η επιχείρηση διαθέσιμο εμπόρευμα για τις πωλήσεις που θα έρθουν
  2. Να έχει τον κατάλληλο χρόνο να προσφέρει τις ανάλογες υπηρεσίες που υπόσχεται
  3. Να θέλει όντως τον μεγαλύτερο όγκο δουλειάς που θα έρθει
  4. Να γνωρίζουν οι ειδικοί της διαφήμισης πως να κάνουν Scale σε αυτή την επένδυση, χωρίς να «κάψουν» με υπερβολική διαφήμιση το target group ή να ρίξουν την απόδοση της διαφήμισης

Κάπου εδώ λοιπόν, έρχεται στο πλάνο η πολύ σημαντική ανάγκη για πραγματικούς Experts στην online διαφήμιση, οι οποίοι θα είναι ικανοί να αξιοποιήσουν με το καλύτερο αποτέλεσμα το διαθέσιμο budget σας. Εάν ψάχνετε τέτοιους συνεργάτες, επικοινωνήστε με την GIM Greek Internet Marketing για να σας συμβουλέψουν!