Η εορταστική περίοδος είναι πολύ σημαντική για τα καταστήματα λιανικής πώλησης.

Προετοιμάστε κατάλληλα την επιχείρησή σας για τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο

Στις μέρες μας, αυτό το διάστημα εκτείνεται από τα τέλη Νοεμβρίου (με τη Μαύρη Παρασκευή) έως το κινεζικό Νέο Έτος (στα τέλη Ιανουαρίου ή τις αρχές Φεβρουαρίου). Πολλά καταστήματα λιανικής πώλησης βασίζονται σε αυτές τις λίγες εβδομάδες για να αποκτήσουν κέρδη για όλο το έτος.

Φυσικά, δεν μπορείτε να ελέγχετε τα πάντα για να είστε σίγουροι ότι θα έχετε μια επιτυχημένη σεζόν. Παράγοντες όπως η οικονομία, ο καιρός και η συμπεριφορά των καταναλωτών μπορούν να επηρεάσουν τη σχετική επιτυχία της εορταστικής περιόδου.

Ωστόσο, μπορείτε να ελέγξετε άλλους σημαντικούς παράγοντες. Ακολουθούν 3 τρόποι για να προετοιμαστείτε για μια επιτυχημένη εορταστική περίοδο:

•Προετοιμάστε την επιχείρηση σας:
Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε την καλύτερη τεχνολογία, το καλύτερο προσωπικό και εφαρμόζετε τις καλύτερες διαδικασίες.

•Σχεδιάστε τη στρατηγική μάρκετινγκ που θα ακολουθήσετε:
Επιλέξτε τα καλύτερα κανάλια και σχεδιάστε κορυφαίες εκστρατείες για να προσελκύσετε νέους πελάτες.

•Εφαρμόστε ολοκληρωμένες διαδικασίες:
Πώς θα χειριστείτε επιστροφές προϊόντων και χρημάτων; Μάθατε κάτι που θα κάνει τον επόμενο χρόνο ακόμα καλύτερο;

Δημιουργήσαμε αυτό το ebook για να αναλύσουμε αυτές τις ιδέες και να προσφέρουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να πάτε μπροστά κατά την εορταστική περίοδο.

Προετοιμάστε την επιχείρησή σας

ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΝΩΡΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ.

Είναι όλα έτοιμα για αυτήν την περίοδο; Η τεχνολογία, το προσωπικό, οι εγκαταστάσεις και οι διαδικασίες που ακολουθείτε;

Τεχνολογία

Για να προλάβετε τον ανταγωνισμό και να σταθείτε επάξια απέναντι στους πελάτες σας, χρειάζεστε ενημερωμένη τεχνολογία. Οι σημερινοί αγοραστές θέλουν να έχουν τις πληροφορίες στη διάθεσή τους ανά πάσα στιγμή. Προσδοκούν γρήγορες και ασφαλείς πληρωμές. Επίσης, θέλουν να παραμένουν σε επαφή… με τους δικούς τους όρους.

Προετοιμάστε κατάλληλα την επιχείρησή σας για τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο

Ακολουθούν ορισμένες τεχνολογικές αναβαθμίσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ WEB ΣΑΣ

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ελέγξατε το κατάστημά σας στο Internet; Τα πράγματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο κινούνται γρήγορα. Αν δεν πραγματοποιήσατε αλλαγές κατά τους τελευταίους 12 μήνες, το πιθανότερο είναι το κατάστημά σας να μην είναι ενημερωμένο.

• Ελέγξτε την ασφάλειά σας:
Από τον Ιούλιο του 2018, το δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης Web Google Chrome εμφανίζει στους χρήστες την προειδοποίηση «Μη ασφαλής» για κάθε τοποθεσία που δεν χρησιμοποιεί κρυπτογράφηση SSL. Σύμφωνα με τη HubSpot Research, το 82% των ατόμων δεν θα επισκεπτόταν μια τοποθεσία που έχει επισημανθεί ως «Μη ασφαλής» από το πρόγραμμα περιήγησής τους.

• Έχετε στο νου σας πρωτίστως τις κινητές συσκευές:
Το smartphone μετατρέπεται με γρήγορους ρυθμούς στην αγαπημένη συσκευή των αγοραστών. Ήδη, το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων πραγματοποιούν αγορές μέσω των κινητών συσκευών τους 2 – 3 φορές τον μήνα. Το 7% πραγματοποιεί αγορές κάθε μέρα.2  Βεβαιωθείτε ότι η τοποθεσία σας έχει βελτιστοποιηθεί για τους χρήστες που χρησιμοποιούν μικρές οθόνες αφής.

• Ελέγξτε για λάθη:
Μικρά λάθη μπορεί να έχουν μεγάλες επιπτώσεις. Περιηγηθείτε στη τοποθεσία Web σας ως πελάτης και ελέγξτε τη για ορθογραφικά λάθη, κατεστραμμένους συνδέσμους και εικόνες που λείπουν. Όλα αυτά μπορούν να διαταράξουν την εμπιστοσύνη των πελατών και να τους αναγκάσουν να πραγματοποιήσουν κάπου αλλού τις αγορές τους.

• Βελτιώστε τον χρόνο φόρτωσης:
Ο αργός χρόνος φόρτωσης των σελίδων, προκαλεί δυσφορία στους αγοραστές και μπορεί να τους αποθαρρύνει από το να επιστρέψουν στη σελίδα σας. Η μείωση του μέσου χρόνου φόρτωσης της σελίδας κατά 1,6 δευτερόλεπτα μπορεί να αυξήσει τον ετήσιο τζίρο σας κατά 10%.

• Λάβετε υπόψη τον ΓΚΠΔ (GDPR):
Αν πραγματοποιείτε πωλήσεις σε πολίτες της ΕΕ, ακόμα και αν η επιχείρησή σας βρίσκεται εκτός ΕΕ, οφείλετε να συμμορφώνεστε μετον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ-GDPR). Όσον αφορά στις τοποθεσίες Web, μια μεγάλη αλλαγή είναι η ανάγκη παροχής μιας φόρμας συναίνεσης για τα cookies, για να αποκτήσετε την άδεια των επισκεπτών για συλλογή των δεδομένων τους.

ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

Μπορούν οι πελάτες σας να πληρώνουν με τον τρόπο που το επιθυμούν; Και, στο δικό τους νόμισμα; Πολλοί πελάτες εγκαταλείπουν απλώς μια συναλλαγή, αν δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής τους. Διαφορετικές χώρες έχουν διαφορετικές προτιμήσεις, οπότε βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες-στόχος σας μπορούν να βρουν τον αγαπημένο τρόπο πληρωμής τους.

Οποιεσδήποτε μεθόδους και αν προσφέρετε, πρέπει να είναι γνωστές, αξιόπιστες και βολικές. Τα δύο τρίτα των αγοραστών μέσω Internet λένε ότι «θα πραγματοποιούσαν αγορές μόνο σε μια τοποθεσία Web που χρησιμοποιεί μια μέθοδο διαδικτυακής πληρωμής ή μια επωνυμία που είναι εύκολα αναγνωρίσιμη, π.χ. PayPal, WorldPay». Οι πελάτες δεν θέλουν να βγάζουν την κάρτα ή το τηλέφωνό τους ενώ προσπαθούν να πληκτρολογήσουν τον 16ψήφιο αριθμό της κάρτας τους σε μια μικρή οθόνη.

Ο Antony Comyns, προϊστάμενοςτου τμήματος ηλεκτρονικού εμπορίου στη Hawes & Curtis, εξηγεί:

«Ειδικά όταν εκτελείτε πωλήσεις σε διεθνές επίπεδο, πρέπει να έχετεορισμένα σημεία στην τοποθεσία Web σας που να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Ένα από αυτά είναι η συσχέτιση με μια αξιόπιστη επωνυμία. Η PayPal είναι μία από τις μεγαλύτερες επωνυμίες πληρωμών που γνωρίζουν οι χρήστες. Η Hawes & Curtis μπορεί να σημαίνει ελάχιστα για έναν αγρότη από τις κεντρικές πολιτείες της Αμερικής, όμως θα γνωρίζει την PayPal. Αυτό δίνει στους καταναλωτές την [αίσθηση] ασφάλειας που χρειάζονται για να ολοκληρώσουν την αγορά τους.»

Οι πελάτες είναι επίσης περισσότερο πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν αγορές σε μια τοποθεσία Web από άλλη χώρα, αν οι τιμές εμφανίζονται στο τοπικό νόμισμα. Στην πραγματικότητα, 3 στους 4 (76%) δήλωσαν ότι προτιμούν να πληρώνουν στο δικό τους νόμισμα. Αν πραγματοποιείτε πωλήσεις σε άλλες χώρες, είναι σαφώς σημαντικό να εμφανίζετε τις τιμές στο τοπικό νόμισμα.

ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΤΕ ΜΙΑ ΛΥΣΗ CRM

Οι εφαρμογές διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM) στο παρελθόν υπήρξαν ακριβές και περίπλοκες. Απευθύνονταν μόνο στις μεγάλες επιχειρήσεις. Ωστόσο, στις μέρες μας υπάρχει ένα ευρύ φάσμα λύσεων CRM που βασίζονται στο cloud, οι οποίες είναι απλές στη χρήση και οικονομικές. Πολλές έχουν σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις μικρές επιχειρήσεις.

Γιατί χρειάζεστε μια λύση CRM; Στην ουσία, το CRM σάς βοηθά να διαχειρίζεστε και να βγάζετε νόημα από τις πληροφορίες που αφορούν τους πελάτες σας. Φανταστείτε τις πληροφορίες που θα μπορούσατε να αποκτήσετε βλέποντας όλες τις τελευταίες παραγγελίες ενός πελάτη σας μαζί με άλλες τυχόν αλληλεπιδράσεις που είχε με την επιχείρησή σας, όπως παράπονα ή αιτήματα υποστήριξης.

Ένα καλό σύστημα CRM μπορεί να σας βοηθήσει να συμμορφωθείτε με τη νομοθεσία που αφορά στο ιδιωτικό απόρρητο, διατηρώντας ουσιαστικά την επαφή με τους πελάτες σας. Μπορεί να σας βοηθήσει να διαχωρίσετε τους πελάτες σε ομάδες, για να δείτε μοτίβα προτιμήσεων. Στο πλαίσιο συμμόρφωσης με τη νομοθεσία περί απορρήτου των δεδομένων (ιδιαίτερα κατά τη λήψη της ρητής συναίνεσης των πελατών για τη συλλογή και χρήση των προσωπικών δεδομένων τους), μπορείτε επίσης να συνδέσετε τα αρχεία πωλήσεων των πελατών με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από πλευράς τους και να αποκτήσετε ακόμα περισσότερες πληροφορίες. Το CRM αρχίζει να γίνεται γρήγορα ένα απαραίτητο εργαλείο για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

Προσωπικό και εκπαίδευση

Η τεχνολογία είναι σημαντική, αλλά οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη αξία. Στον πυρήνα κάθε επιτυχημένης επιχείρησης βρίσκονται σημαντικοί άνθρωποι. Όταν έρχεστε αντιμέτωποι με το κόστος που προϋποθέτει η πρόσληψη επιπρόσθετου προσωπικού, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να κάνετε πίσω. Ωστόσο, μην ξεχνάτε τον πιθανό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας. Αν απασχολείστε με τη διεκπεραίωση των παραγγελιών, την παραλαβή νέου αποθέματος και διάφορες εργασίες που κάποιοι άλλοι θα μπορούσαν να κάνουν για λογαριασμό σας, τότε ποιος ασχολείται με τη γενικότερη εικόνα της επιχείρησης;

ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΟΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ

Σκεφτείτε τους επιπρόσθετους ανθρώπινους πόρους που θα χρειαστείτε για μια επιτυχημένη εορταστική περίοδο. Θα είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης; Θα είναι εργαζόμενοι ή εξωτερικοί συνεργάτες; Ίσως ένα εξωτερικό πρακτορείο ή μια συνεργαζόμενη επιχείρηση; Ποιο επίπεδο δεξιοτήτων χρειάζεστε; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαθητές ή φοιτητές, ή χρειάζεστε έμπειρα χέρια;

Που πρέπει να βρίσκεται το προσωπικό σας; Πρέπει να βρίσκονται σε τοπικό επίπεδο ή θα μπορούσαν να εργάζονται απομακρυσμένα, ακόμα και από άλλη χώρα;

Όποιες και αν είναι οι ανάγκες σας, λάβετε τις αποφάσεις σας εκ των προτέρων, για να έχετε χρόνο να βρείτε, να προσλάβετε και να εκπαιδεύσετε το νέο προσωπικό πριν αρχίσει η εντατική περίοδος.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΊΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΑΣ

Δεν μπορείτε να αρχίσετε να ψάχνετε, αν δεν γνωρίζετε τι χρειάζεστε. Η σύνταξη της περιγραφής για κάθε ρόλο εργασίας θα σας βοηθήσει να δείτε τι θα κάνει κάθε άτομο και να προσδιορίσετε τα κενά που έχετε στις συνολικές δυνατότητές σας. Αυτό θα βοηθήσει επίσης τους υποψηφίους να κατανοήσουν τι αναμένετε από αυτούς.

Σκεφτείτε την εμπειρία και τις δεξιότητες που χρειάζεστε για κάθε θέση εργασίας και βεβαιωθείτε ότι κάθε καθήκον είναι μετρήσιμο. Όταν πρόκειται για τη σύνταξη της αγγελίας για τη θέση εργασίας σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την περιγραφή της θέσης ως οδηγό.

Στη συνέχεια, σκεφτείτε πού μπορείτε να βρείτε τις δεξιότητες που χρειάζεστε. Αναζητήστε ταλαντούχους ανθρώπους ανάμεσα στην οικογένεια και τους φίλους σας. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook ή το LinkedIn. Τοποθετήστε τις αγγελίες σας σε δημοφιλείς τοποθεσίες εργασίας όπως Monster, Indeed, Fiverr, UpWork, Freelancer.com και

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Είναι δύσκολο να βρεθεί το τέλειο προσωπικό, επομένως είναι λογικό να χρειαστεί να αφιερώσετε χρόνο στην εκπαίδευσή τους. Με προγραμματισμό εκ των προτέρων, θα έχετε χρόνο για να εκπαιδεύσετε νέους ανθρώπους πριν αρχίσουν οι εντατικές εργασίες.

Η εξεύρεση χρόνου για εκπαίδευση μπορεί να αποτελεί δοκιμασίαγια τις μικρές επιχειρήσεις, αλλά η αποζημίωση στον τομέα της παραγωγικότητας και οι ευχαριστημένοι πελάτες που εξυπηρετούντε επαρκώς καθιστούν αγιόλογη την επένδυση.

ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ

Ίσως έχετε αποφασίσει να πληρώνετε τους εργαζόμενους με την ώρα, με τη βάρδια ή ακόμα και με μηνιαίο μισθό, αλλά σκεφτείτε την πιθανότητα να προσφέρετε κίνητρα, μπόνους ή προμήθειες με βάση τις πωλήσεις ή τα κέρδη κατά την εορταστική περίοδο. Οι εβδομαδιαίοι στόχοι πωλήσεων ή έγκαιρης εκπλήρωσης μπορούν να παρακινήσουν το προσωπικό για να επιτύχει ακόμα περισσότερα. Οι ενδοεπιχειρησιακοί διαγωνισμοί μπορούν επίσης να λειτουργήσουν καλά.

Αν επιτρέψετε στο προσωπικό να έχει μερίδιο στην επιτυχία σας, μπορεί συχνά να οδηγήσει σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Εγκαταστάσεις και διαδικασίες

Έχετε αρκετό χώρο για να αποθηκεύσετε επιπρόσθετο απόθεμα για αυτήν την περίοδο; Υπάρχει αρκετός χώρος για το προσωπικό ούτως ώστε να εργάζεται αποτελεσματικά κατά την επιλογή, συσκευασία και αποστολή των προϊόντων σας; Θα χρειαστείτε

Προετοιμάστε	κατάλληλα την επιχείρησή σας για τις πωλήσεις κατά	 την	εορταστική περίοδο

επιπρόσθετο, προσωρινό χώρο αποθήκευσης ή γραφείο; Επίσης, είναι καλή ιδέα να ελέγξετε την ασφάλεια και την ασφαλιστική σας κάλυψη: την εορταστική περίοδο, οι κλέφτες πιάνουν επίσης δουλειά.

Ελέγξτε επίσης τις διαδικασίες που ακολουθεί η επιχείρησή σας. Αν θέλετε να αλλάξετε κάτι, βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να το κάνετε πριν από την περίοδο αιχμής. Αυτό θα δώσει χρόνο στο προσωπικό για να μάθει νέες διαδικασίες και να εντοπίσει μη αναμενόμενα προβλήματα.

Πηγή