Σχεδιάστε τη στρατηγική μάρκετινγκ που θα ακολουθήσετε

Η ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΧΡΟΝΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΙΧΜΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.

Η σωστή διαφήμιση που εμφανίζεται στη σωστή αγορά μέσω του καλύτερου καναλιού μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια μέτρια και σε μια επιτυχημένη αγοραστική περίοδο.

Δημιουργήστε έναν προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ

Το πρώτο βήμα, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, είναι να δημιουργήσετε ένα προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ. Θα αναρωτιέστε τι ποσό πρέπει να διαθέσετε. 50 EUR τον μήνα ή 5.000 EUR;

Προετοιμάστε κατάλληλα την επιχείρησή σας για τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο

Δεν υπάρχει μία μόνο απάντηση, αλλά ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι οι πιο καταξιωμένες επιχειρήσεις ξοδεύουν μεταξύ 6% και 12% των ετήσιων εσόδων τους στο μάρκετινγκ.8 Οι μικρότερες επιχειρήσεις, οι νέες επιχειρήσεις και αυτές που προσπαθούν να εισέλθουν σε νέες αγορές θα ξοδέψουν περισσότερα. Ίσως μεταξύ 12% και 20%.

Ό,τι και αν αποφασίσετε, προγραμματίστε το προσεκτικά. Ξεκινήστε αναθέτοντας μικρά ποσά σε διαφορετικές εκστρατείες ή στρατηγικές για να μάθετε τι είναι πιο αποτελεσματικό για την επιχείρησή σας. Στη συνέχεια, αυξήστε τις δαπάνες σας βάσει αποτελεσμάτων. Όπως εξηγεί ο Wayne Bower, ιδρυτής της εταιρείας ειδικής ένδυσης Jedi-Robe.com:

«Όταν κανείς ξεκινά, σπάνια έχει χρήματα, οπότε υιοθέτησα μια συγκεκριμένη στρατηγική επιλέγοντας μια χώρα και διαθέτοντας μόλις 1 GBP την ημέρα για βελτιστοποίηση μηχανισμού αναζήτησης (SEO). Όταν πήρα πίσω τα χρήματά μου, αύξησα την επένδυση και επέλεξα μια άλλη χώρα.»

Επιλέξτε τα κανάλια σας

Σκεφτείτε ποια κανάλια να χρησιμοποιήσετε. Πρέπει να βρίσκεστε εκεί όπου ψάχνουν οι πελάτες-στόχος σας, μέσω βελτιστοποίησης για μηχανές αναζήτησης, Google AdWords, διαφημίσεις στον τύπο ή στο τοπικό ραδιόφωνο.

Προετοιμάστε κατάλληλα την επιχείρησή σας για τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο

SEO ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜH

Η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) και η παρεμφερής αναζήτηση επί πληρωμή είναι απαραίτητες για κάθε επιχείρηση στο Internet. Οι αγοραστές σήμερα χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να βρουν αυτά που θέλουν, και ως εκ τούτου πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να τους βοηθήσετε να το βρουν στην τοποθεσία Web σας.

Για να βελτιώσετε τη SEO στη σελίδα σας, ελέγξτε την τοποθεσία σας για τα παρακάτω:

•Λέξεις-κλειδιά:
Περιγράψτε τα προϊόντα σας με τα ίδια λόγια που ένας πελάτης χρησιμοποιεί σε μια μηχανή αναζήτησης.

•Περιγραφές:
Χρησιμοποιήστε περιγραφές με νόημα για τις διευθύνσεις URL των σελίδων σας, τα ονόματα των αρχείων εικόνας και τις ετικέτες εναλλακτικών εικόνων. Το όνομα δεν βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να σας βρουν, αλλά το «μπλε μεταξωτή γραβάτα» το κάνει.

Χρησιμοποιήστε το εύχρηστο, δωρεάν και κατάλληλο για κινητές συσκευές τεστ της Google για να ελέγξετε την απόδοση της τοποθεσίας σας. Η βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές είναι σημαντική για την κατάταξη των αναζητήσεων.

Με την αναζήτηση επί πληρωμή, πληρώνετε για την προώθηση της τοποθεσίας σας με βάση τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι πελάτες κατά την αναζήτησή τους. Χρησιμοποιήστε το Google AdWords ή το Bing Ads για να βρείτε τις καλύτερες λέξεις-κλειδιά για την προώθηση της σελίδας σας

ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μάρκετινγκ, λόγω του συνδυασμού πιο ακριβούς στόχευσης κοινού, άμεσων και ακριβών μετρήσεων και της δυνατότητας γρήγορου ελέγχου και ανάθεσης δαπανών. Κάθε κανάλι μέσου κοινωνικής δικτύωσης προσελκύει έναν διαφορετικό συνδυασμό ηλικιών, φύλων, ενδιαφερόντων και εθνικοτήτων, ώστε να βεβαιωθείτε ότι θα βρείτε τη σωστή επιλογή για την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, αν το προϊόν σας είναι ιδιαίτερα οπτικό – ίσως λουλούδια, κέικ ή είδη μόδας – ένα κανάλι που βασίζεται στις φωτογραφίες, όπως το Instagram, μπορεί να είναι ιδανικό. Αν πουλάτε κυρίως σε άλλες επιχειρήσεις, μπορεί να σας ταιριάζει περισσότερο το LinkedIn.

Τα μεγάλα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν καθοδήγηση για να σας βοηθήσουν να έχετε επιτυχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα, ελέγξτε τις παρακάτω τοποθεσίες:

Ερευνήστε ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι περισσότερο δημοφιλή στην αγορά-στόχο σας (στη χώρα σας ή σε άλλη χώρα). Το Facebook αποτελεί την πιο αγαπημένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, αλλά όχι σε όλες τις χώρες: Η Ρωσία προτιμά το V Kontakte, ενώ στην Κίνα πιο δημοφιλές είναι το QZone.

Η ιδρύτρια της τοποθεσίας μόδας Want That Trend, Victoria Molyneux, μας είπε:

«Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που είχαμε ήταν οι χρήστες που μας έλεγαν πώς να κάνουμε τα πράγματα. Μας είπαν ότι χρειαζόμασταν το Instagram και το Twitter, αλλά αν ρίξετε μια ματιά στα δημογραφικά στοιχεία μας, το Facebook ήταν πρωταρχικής σημασίας. Το σημαντικότερο είναι να γίνεται λόγος για το lifestyle και να αναρτώνται εικόνες με μωρά.»

Το PayPal σας προσφέρει μερικές επιλογές.

Μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε μια εξατομικευμένη διεύθυνση PayPal.me την οποία θα στέλνετε στους πελάτες σας μέσω email, WhatsApp ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ανταλλαγής μηνυμάτων, ακόμα και μέσω τηλεφώνου.

Διαφορετικά, μπορείτε να στέλνετε online τιμολόγια μέσω email.

Κάθε τιμολόγιο έχει ένα κουμπί PayPal για εύκολη πληρωμή και οι πελάτες μπορούν να πληρώνουν με οποιαδήποτε μέθοδο: τραπεζική μεταφορά, επιταγή ή μετρητά, καθώς και μέσω PayPal ή πιστωτικής κάρτας.

Φυσικά, δεν χρειάζεται να κάνετε μόνοι σας όλες τις εργασίες. Οι πλατφόρμες αγορών, όπως το eBay, μπορούν να σας διευκολύνουν στα πρώτα βήματα στο διεθνές εμπόριο, παρέχοντας μια έτοιμη πλατφόρμα και υποστήριξη σε ζητήματα όπως η αποστολή και οι δασμοί. Ρίξτε μια ματιά στο Πρόγραμμα παγκόσμιων αποστολών της eBay.

Αγορές και εκστρατείες

Οι αποφάσεις για το ποια κανάλια θα χρησιμοποιήσετε και σε ποιες αγορές θα στοχεύσετε πάνε μαζί. Ορισμένα κανάλια θα ταιριάζουν καλύτερα με ορισμένες αγορές.

Η εορταστική περίοδος είναι η κατάλληλη στιγμή για να εξερευνήσετε νέες, διεθνείς αγορές. Οι πελάτες αναζητούν μοναδικές ιδέες για δώρα και αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους (όπως ανέφεραν 1 στους 3) για τον οποίο οι Ευρωπαίοι αγοραστές μέσω Internet αναζητούν κάτι στο εξωτερικό.

Προετοιμάστε κατάλληλα την επιχείρησή σας για τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο

Αν έχετε ήδη διεθνείς πελάτες, ανακαλύψτε από πού προέρχονται και τι αγοράζουν. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια καλή αγορά για να στοχεύσετε πρώτα. Κάντε μια μικρή έρευνα και επιλέξτε μια αργία στην οποία θα στοχεύσετε με μια εκστρατεία. Μπορείτε να επιλέξετε την Ημέρα των Εργένηδων στην Κίνα (11 Νοεμβρίου), την Εορτή των Φώτων (Χανουκά) στο Ισραήλ, (2 με 10 Δεκεμβρίου), την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς (31 Δεκεμβρίου), τα Ορθόδοξα Χριστούγεννα στη Ρωσία (7 Ιανουαρίου) ή μία από τις διάφορες αργίες ανά τον κόσμο. Το PayPal PassPort είναι ένας χρήσιμος οδηγός για το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο που μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε μια χώρα και μια γιορτή στις οποίες θα στοχεύσετε.

Είτε στη χώρα σας είτε διεθνώς, σκεφτείτε πώς τα προϊόντα σας ταιριάζουν με τη γιορτή στην οποία στοχεύετε. Για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας παραγωγής μελιού Bee Raw, Zeke Freeman, μας είπε ότι «το μέλι είναι αναπόσπαστο τμήμα του Ρος Χασανάχ, της εβραϊκής γιορτής για το Νέο Έτος.»

Ξεκινήστε σχεδιάζοντας μία ή δύο εκστρατείες που προσφέρουν στους αγοραστές κίνητρα ή προσφορές για να πραγματοποιήσουν αγορές. Η δωρεάν αποστολή ή η έκπτωση κατά την πρώτη αγορά μπορεί να έχουν καλά αποτελέσματα.

Μπορείτε ακόμα και να ξεκινήσετε έναν διαγωνισμό μέσω Internet για να τραβήξετε το ενδιαφέρον τους. Θα μπορούσε να είναι ένα κουίζ, ένα βραβείο για την καλύτερη ιδέα ή μια φωτογραφία του πελάτη. Ό,τι και αν είναι, μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε μια πρόσκληση σε δράση, όπως «Επισκεφθείτε την τοποθεσία Web μας τώρα για μια ειδική προσφορά ενός δωρεάν προϊόντος με κάθε αγορά.»

Τι θα λέγατε για ένα πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών; Σας υπενθυμίζουμε ότι οι υφιστάμενοι πελάτες είναι πιο πολύτιμοι από τους καινούριους. Υπάρχουν πολλές οικονομικές εφαρμογές επιβράβευσης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την επιχείρησή σας. Η δημιουργία ενός τέτοιου προγράμματος πριν από την εορταστική περίοδο θα μπορούσε να ενθαρρύνει τους πελάτες σας να συνεχίσουν να αγοράζουν και μετά τις αργίες.

Ωστόσο, αν έχετε μόλις ξεκινήσει με το μάρκετινγκ, μην το παρακάνετε. Ο Brian Dagnon, ιδιοκτήτης του RadDog, ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ειδικών προϊόντων για ιδιοκτήτες σκύλων συμβουλεύει:

«Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να δημοσιεύσετε μια ακόμη διαφήμιση ή να διεξάγετε έναν ακόμη διαγωνισμό κατά τη διάρκεια των εορτών, αλλά είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχετε χρόνο για να δείτε αναλυτικά στοιχεία της διαφήμισης και να εκτελέσετε σωστά τον διαγωνισμό για να λάβετε αντίκρυσμα για την επένδυσή σας. Οι διαγωνισμοί μπορεί να φαίνεται ότι είναι εύκολοι στη διαχείριση, αλλά μερικές φορές μπορεί να απαιτούν εντατική δουλειά και να μην αποδώσουν ανάλογο κέρδοςγια τον χρόνο και τα χρήματα που επενδύθηκαν.»

Μετρήσεις και πάλι μετρήσεις!

Το μάρκετινγκ προϋποθέτει πολλές προσπάθειες και αποτυχίες, αφιερώνοντας μικρά ποσά για τη δοκιμή διαφημίσεων και εκστρατειών, αγορών και καναλιών, για να δείτε ποιες είναι πιο αποτελεσματικές. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει μόνο αν πραγματοποιείτε μετρήσεις των αποτελεσμάτων. Αποφασίστε πώς θα μετρήσετε την επιτυχία πριν ξεκινήσετε και παρακολουθήστε τα αποτελέσματα για να δείτε αν οι δραστηριότητές σας φέρνουν τα αποτελέσματα που θέλετε. Η αύξηση των πωλήσεων θα μπορούσε να ήταν ένα καλό μέτρο, αλλά λάβετε επίσης υπόψη και τα ενδιάμεσα μέτρα, όπως: τις επισκέψεις στην τοποθεσία, τον χρόνο που περνούν οι επισκέπτες στην τοποθεσία Web σας, τις εγγραφές σε έναν κατάλογο διευθύνσεων ή τις κοινοποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτά μπορούν να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τη διαδρομή του πελάτη πριν αγοράσει κάτι από εσάς.

«Η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικό μέρος της επωνυμίας μας. Πολλές μαμάδες μάς στέλνουν φωτογραφίες τους στις οποίες φοράνε τα Tshirt τους και τις δημοσιεύουμε στο Instagram της εταιρείας μας. Έτσι, χτίζουμε μια σχέση με τους αγοραστές μας, ενώ επίσης διαπιστώσαμε ότι τα άτομα που έχουν αγοράσει ένα Tshirt στη συνέχεια αγόρασαν και δεύτερο και τρίτο και τέταρτο ή και περισσότερα.

Προσπαθούμε πάντα να είμαστε ιδιαίτερα φιλικοί. Μου αρέσει να γνωρίζω και να συνομιλώ με άλλα άτομα, είτε μέσω Internet είτε αυτοπροσώπως. Το μόνο μάρκετινγκ που κάναμε έως τώρα ήταν μέσω κοινωνικών μέσων δικτύωσης και πουλήσαμε 800 μπλουζάκια.»

Lauren Hampshire, Ιδιοκτήτρια και δημιουργός,

The Milky Tee Company

Για να κατανοήσετε την επισκεψιμότητα και τη συμπεριφορά των πελατών στην τοποθεσία Web σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics. Κάθε κανάλι κοινωνικής δικτύωσης παρέχει τα δικά του εργαλεία ανάλυσης που σας βοηθούν να δείτε γρήγορα τι λειτουργεί και τι πρέπει να αλλάξετε.

Πηγή