Όσον αφορά μία πετυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ πάνω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να φανεί δύσκολο για μια μικρή επιχείρηση να βγάλει άκρη μέσα από τον θόρυβο, τις στατιστικές και τον τεράστιο όγκο της παραπληροφόρησης.

Μια στατιστική που βρήκαμε για παράδειγμα στο ίντερνετ ισχυρίζεται ότι ένας οπαδός στο Facebook αξίζει περίπου $174, αλλά άμα ρωτήσεις μια μικρή εταιρία με 300 οπαδούς άμα έχουν δει αυτά τα $52.200 να αντικατοπτρίζονται κάπου στα έσοδά τους μάλλον θα αποκομίσεις ένα καχύποπτο βλέμμα σαν απάντηση.

Για μικρές επιχειρήσεις που ψάχνουν να προσεγγίσουν νέο κοινό στα Social Media και να βγάλουν τα λεφτά τους καρπούς, το να βρουν από πού να ξεκινήσουν – και πιο σημαντικό, πώς να διαχειριστούν την τεράστια δυναμική ενός on line κοινού – μπορεί να αποδειχθεί αποθαρρυντικό.

Ας ξεχάσουμε λοιπόν τις στατιστικές και τους κραυγαλέους ισχυρισμούς, κι αντίθετα ας επικεντρωθούμε σε καλές παραδοσιακές συμβουλές. Παρακάτω παραθέτουμε κάποιες από τις καλύτερες πρακτικές για να χτίσεις και να διατηρήσεις το κοινό σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

1. «Πλήρωσε-Να-Παίξεις»

Προσοχή στους «ειδικούς» που διαδίδουν την διαστρεβλωμένη έννοια ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δωρεάν μάρκετινγκ. Αν και οι περισσότερες πλατφόρμες είναι δωρεάν, ο χώρος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μία ολοένα αυξανόμενη «πλήρωσε-να-παίξεις» προσπάθεια.  Οι επιχειρήσεις που είναι σοβαρές στις προθέσεις τους να μπουν στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης διαθέτουν ένα μέρος του διαφημιστικού τους προϋπολογισμού συγκεκριμένα για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι αρκετά δύσκολο να διεισδύσεις εάν δεν βάζεις χρήματα πίσω από τις προσπάθειες σου. Πέρσι το Facebook παραδέχτηκε ότι το μέσω εταιρικό ποστ το βλέπουν μόνο το 16% των οπαδών της σελίδας, και ότι το να πληρώσεις για να προωθήσεις την σελίδα σου ενισχύει την έκταση της σελίδας και επομένως τον αντίκτυπό της.

Για τις μικρές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να διαθέσουν χρήματα για να φιγουράρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο δεν χάθηκε κάθε ελπίδα. Το κλειδί είναι: ποιότητα αντί για ποσότητα. Εάν δεν μπορείς να συναγωνιστείς σε ένα επί πληρωμή επίπεδο, τότε πρέπει να επικεντρωθείς στο να χτίσεις το σωστό κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – πράγμα που σημαίνει να αξιοποιήσεις τους πιο δραστήριους πελάτες σου και να τους εντάξεις στο κοινό σου στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν επί πληρωμή μεθόδους, να εκμεταλλεύονται όσων το δυνατό περισσότερες οδούς για να κάνουν γνωστές τις προσπάθειές τους για κοινωνική δικτύωση. Προσέθεσε widget με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην σελίδα σου, βάλε URLs από Facebook και Twitter σε επαγγελματικές κάρτες και στην υπογραφή των ηλεκτρονικών μηνυμάτων σου ώστε ξεκάθαρα να καθοδηγήσεις τους πελάτες σου στις κοινωνικές σου σελίδες.

 2. Επέλεξε τις πλατφόρμες σου με σοφία

Δεν χρειάζεται η κάθε εταιρία παρουσία σε κάθε διαθέσιμη κοινωνική πλατφόρμα. Κάποιες επιχειρήσεις θα ευδοκιμήσουν σε σελίδες πλούσιες σε εικόνα όπως το Pinterest, το Instagram και το YouTube. Άλλες μπορεί να έχουν μεγαλύτερη επιτυχία με το 140-χαρακτήρων φορμάτ του Twitter (αν και είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι τα απεικονιστικά αποδίδουν γενικά καλύτερα από τα ποστ που περιέχουν μόνο κείμενο, ασχέτως την πλατφόρμα στην οποία δημοσιεύτηκαν).

Η καλύτερη συμβουλή για επιχειρήσεις που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο να δημιουργήσουν μια διαδικτυακή παρουσία είναι πρώτα να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στις σελίδες που τους αρέσουν, αντί βιαστικά να εγγραφούν σε κάποια. Είναι σημαντικό να νιώθεις άνετα στην πλατφόρμα που είσαι.

3. Δημιούργησε μια κοινότητα από «εσωτερικό κοινό»

Μια από τις μεγαλύτερες προσδοκίες όταν κάνεις ένα “like” στο Facebook ή ακολουθείς την καφετέρια της γειτονιάς σου στο Twitter είναι η προσδοκία ότι θα είσαι από τους πρώτους που θα μάθει για εκδηλώσεις, προσφορές ή εκπτώσεις. Επιπλέον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν στις επιχειρήσεις την μοναδική δυνατότητα να δείξουν στο κοινό τους μια γεύση από το παρασκήνιο – ή αλλιώς την ανθρώπινη πλευρά – της εταιρίας.

Μαζί με μία κοινωνικοκεντρική συμπεριφορά και προώθηση των σελίδων σου, είναι σημαντικό το να ακούς τους οπαδούς και τους ακόλουθούς σου που αφιερώνουν χρόνο στο να σε βρουν online, και λάβε τις προτάσεις και την ανατροφοδότησή τους σοβαρά – ακόμα κι αν τα σχόλια τους είναι αρνητικά. Οι διαχειριστές της κοινωνικής σελίδας ή οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να το σκεφτούν πολύ σοβαρά πριν αγνοήσουν ή διαγράψουν την ανατροφοδότηση ενός πελάτη χωρίς πρώτα να επιληφθούν τις ανησυχίες τους. Δεν είναι μόνο μια φτωχή εξυπηρέτηση πελατών, αλλά μπορεί να εξελιχθεί ενδεχομένως σε έναν εφιάλτη στις δημόσιες σχέσεις. Πρέπει να απαντάς σε όλους, είτε σε προσωπικές παρακλήσεις και προτάσεις στο γενικό κουτί εισερχομένων, είτε σε σχόλια στο Instagram και στο Facebook. Ο κάθε οπαδός είναι εξίσου σημαντικός.